Rättspsyk Växjö nästa.

Det finns ju numera en väldigt omtalad bok som heter "Slutstation Rättspsyk". Vet inte om ni har hört talas om den, men i den beskriver 2 tjejer som har mått psykiskt dåligt under en längre period av sina liv hur dom har hamnat på rättspsyk till slut. Jag har själv inte läst denna bok och tror inte jag kommer göra det heller, då jag har fått uppfattningen om att deras vistelse där varit ganska negativ.
Men saken är den att nu ska jag bli förflyttad till rättspsyk i Växjö inom en snar framtid (inom en vecka kanske).
Detta har rört upp en massa känslor hos mig och när läkaren berättade i måndags att hon skulle remittera mig dit så vändes allt upp och ner. Under hela min vistelse här har det varit min största farhåga, och plötsligt har den blivit sanning. Som jag tidigare har berättat så är jag ju inlagd på LPT så oavsett om jag vill eller ej så kommer jag tvingas dit.
Jag känner mig oerhört frustrerad, sviken, besviken, arg, ledsen och rädd. Att hantera alla dessa känslor på en och samma gång är oerhört svårt vilket innebär att dygnet runt vaket fortskrider.
Jag vet inte alls vad jag har att förvänta mig och det skrämmer mig otroligt mycket. Jag hatar förändringar och framförallt när jag inte själv får bestämma över dom.
Nu vet ni iaf vad som är på gång. Jag återkommer så fort jag vet mer.
//Linnéa

Kommentarer
Postat av: britt-inger

Tänker på dig!

Kram

2012-01-25 @ 22:05:05
Postat av: Elin

Det kommer bli bra ska du se:) Vi ska bli bra igen och ses utanför vårdmurarna! Sitta i solen en sommar och fika i en park med massa röda blommor.



Här är det bra här på SH. :)Trivs bra och tror och hoppas att du finner en plats i Växsjö, du kommer vänja dig och lära känna nya människor precis som jag gumman!



Jag har som jag sa till dig en LÅNG väg att gå och en jävla lång vårdtid framför mig som dem ser det, bara bedömningen tar en månad till 6 veckor. Sedan är det en behandling som börjar.



Du kanske är fri innan mig? Om så är fallet får du komma och hälsa på!



Ge inte upp fina du!

KRAMAR

2012-01-30 @ 18:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0