Förvaltningsrätten

Äntligen har den första snön kommit även hit, men dessvärre kommer man inte ut och kan njuta av den och imorgon lär den vara bortsmält igen :/
Idag var det dags igen att gå til lFörvaltningsrätten angående mitt LPT. Som jag och nästan alla andra hade förutspått så blev det förlängt. Denna gång upp till 6 månader. Men som jag skrivit innan kan det avbrytas närsom.
Förhandlingen i sig gick väldigt fort. Vi satt i ett rum med stort bord och med mig hade jag min PAS (patientansvarigasjuksköterska), min PAL (patientansvarigaläkare) och en advokat.
Advokaten tycker jag kändes onödigt att ha men det har man rätt till och ska ha. I rummet fanns också tre sakkunniga, en ordförande och en sakkunning läkare.
Efter 30 min var det över och jag fick min "dom".
Jag känner mig oerhört kluven angående detta, för jag är så fruktansvärt trött på att vara här, men dessvärre är jag inte redo för livet utanför.
För övrigt händer inte så mycket. Har extravak dygnet runt igen och kommer antagligen ha hela helgen också, för att sen på måndag ta tag i det igen och påbörja uttrappningen igen.
Jag är mycket nedstämd och ledsen för trots allt så saknar jag Oscar och det har varit det svåraste beslutet som jag tagit i mitt liv.
Men jag försöker se framåt, och tids nog läker hjärtat och jag får ta nya tag i mitt nya liv.
//Linnéa

Kommentarer
Postat av: Anna

Lite skönt att du kan hålla med om beslutet :)

Jag har inte varit i din situation, men jag vet hur det är att må dåligt, riktigt dåligt.



Har du kvar mitt nr får du gärna ringa o prata någon dag!!

2012-01-19 @ 19:59:00
URL: http://ludiicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0